Korábbi feltöltések Rólunk Fotó adományozók Adó 1% Támogatás Heti Fortepan blog Fórum Facebook Instagram Projektek Kapcsolat Adatvédelem
Értesítések
A MI XX. SZÁZADUNK
4400 fotó több tucat családtól, szerzőtől, adományozótól. El- és ottfelejtett képek egy frissen vett lakásból, a tavaszi lomtalanításokból, egy emigráns hazatért hagyatékából. Szerzőink jórészt amatőr fotósok voltak, legtöbbször családi nyaralásokon és utazásokon fényképeztek. Kiváncsi polgárként fotóztak a harmincas években motorkerékpárról Rómában, Észak-Erdély visszacsatolásakor, az első 56 utáni utazáson Nyugat-Európában, vagy disszidensként Párizsban. A képek közt látszólag semmilyen kapcsolat sincs. De nézhetjük őket úgy, mintha egyetlen hosszú negatívra készültek volna. Enyedi Ildikó filmcímét idézve, ilyesmi lehetett a "Mi XX. századunk".
A Fortepan egy szabad felhasználású, közösségi fotóarchívum, ahol több mint százezer archív fényképet böngészhet és tölthet le.
A városok mindennapi életéhez mindig is hozzátartozott, hogy az ott élők kisebb-nagyobb dolgokat, például iratokat, csomagokat, termékeket és – a telekommunikáció megjelenése előtt – információt: leveleket, képeslapokat küldözgettek egymásnak. A 19. század végén megjelenő kerékpár azonnal hatékony eszközévé vált a city-logisztikának, mert gyors kézbesítést, a célpontok rugalmas felfűzését tette lehetővé. A küldemények többsége általában belefért egy borítékba, kisebb dobozba vagy táskába, de ha mégsem, akkor a mázsányi súlyt is elszállítani képes teherbicikli jelentette a megoldást. Teherbringák városszerte – A triciklis postástól a messenger boyon át a Davaj áruszállítóig appeared first on Heti Fortepan.
Heti Fortepan blog
Magyarul hetente, angolul ritkábban frissülő blogunkon a Fortepanra felkerülő fényképek és adományozóik háttértörténetét dolgozzuk fel gazdagon illusztrált írásokban. A Heti Fortepan Blog a Capa Központ támogatásával és együttműködésével készül. Minden cikkünk CC licensz alatt újraközölhető.
Korábbi feltöltések
Két-három havonta frissítjük oldalunkat kb. 2-3000 képpel, amelyekben gyakran sok adományozó családi fotói keverednek, de előfordul, hogy egy szerző vagy egy cég fotódokumentációja kerül fel egyben az oldalra.