Fotók Friss Korábbi feltöltések Rólunk Fotó adományozók Adó 1% Támogatás Heti Fortepan blog Fórum Facebook Instagram Projektek Kapcsolat Adatvédelem
Értesítések
Egy úriember a szürkeségben
2024. okt. 4.Fábián József fotográfus túlélési stratégiái az 1956 utáni Magyarországon
Sokáig lappangó, de annál izgalmasabb fotográfiai hagyaték több mint háromezer felvétele enged betekintést a Fortepanon a kádári konszolidáció időszaka és a hetvenes, nyolcvanas évek Magyarországa szűrt levegőjébe. Szerzőjük, Fábián József autodidaktaként képezte magát professzionális fotográfussá, hogy végül figyelemreméltó precizitással és érzékeny szemmel, olykor a szabadság különös levegőjétől átitatva dokumentáljon magyar és nemzetközi fodrászversenyeket, a szocmodern szélárnyékában a nyugati trendek felé kacsingató hazai építészeti törekvések figyelemreméltó példáit; vagy fotózzon pusztán kedvtelésből a budapesti utcákon. Színházi fotósként a kezdetektől részese volt a kaposvári Csiky Gergely Színház, majd a budapesti Katona József Színház legendás éveinek, miközben műtermi színészportréit rendszeresen közölték a hazai lapok.
Családi album
2024. szept. 27.Cserna-Szabó András írása ízes Fortepan fotók kapcsán
felvételek egy kopott Tisza-cipős dobozból, közzéteszi: Nahát Andor, London
Tíz népszerű cikkünk
2024. szept. 20.Négy éve indult el a Capa Központ és a Fortepan szakmai partnerségében a Heti Fortepan blog, melynek hetente megjelenő bejegyzéseiben a Fortepan digitális fotóarchívumban található fényképeknek, illetve a képek adományozóinak és készítőinek háttértörténetét meséljük el.
Gedeon bácsi és páciensei
2024. szept. 13.A tartós hullám meg a hajfestés évszázada magán- és köztulajdonban
Egy rossz mozdulat, egy eltúlzott védekező reakció és a pattanásig feszült hangulatban az eredetileg még ünneplő tömeg agresszív csőcselékké változik. A forradalmakat az elégedetlenség hívja életre, de a tömegpszichózis váltja ki. Emiatt lehetett, hogy a tömegek lélektanával foglalkozó gondolkodók évtizedeken át leginkább az agresszív csürhét látták a sokaságban, miközben a tömeg – értő koreográfia mellett – az emelkedett ünnepélyesség szimbóluma is lehet.